sobota, 23 czerwca 2012

Na deserek kwaśniutka pycha - kruszonka z rabarbarem

Dziś mamy piękny i słoneczne dzień, a ja postanowiłam upiec ciasto z kruszonką oraz rabarbarem.

Bardzo proste i pyszne.
Ciasto:
250 g mąki (można wymieszać pół na pół z mąką orkiszową)
150 g cukru trzcinowego
180 g miękkiego masła
1 mała łyżeczka cynamonu
50 g migdałów w proszku,

można dodać też
1 łyżkę wódki (ja jej nie dodałam tym razem..)
Wszystko razem wymieszać. Ma powstać sypka konsystencja.

Przygotowanie rabarbaru:

50-70 dkg rabarbaru umyć i obrać z zewnętrznej cienkiej warstwy.
Pokroić w 1,5 cm kawałeczki

blachę wyłożyć papierem do pieczenia, na spód ja wsypałam połowę kruszonki, następnie wyłożyłam wszystkie kawałeczki rabarbaru, posypałam cukrem i na wierzch ułożyłam pozostałą część kruszonki.  

Piekłam przez 40 min w temperaturze 220 (ale to zależy od waszego piekarnika- jeżeli dobrze przypieka, to można nastawić na 200 stopni)

Ja lubię jak jest kwaśne, więc nie doda,łam za dużo cukru, a poza tym mąkę 50/50 wymieszałam z mąką orkiszową - dlatego kruszonka wygląda troszkę ciemno.

Pycha :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz